PRIS

Early bird: 3500 kronor exklusive moms

Ordinarie pris: 4300 kronor exklusive moms

Studentpris: 750 kronor exklusive moms

Grupprabatt:
34 anmälda 10%
59 anmälda 15%
10 eller fler 20%
Gäller även på Early bird-pris!

TID & PLATS

Inhousedagen 10 oktober 2019 i Göteborg tar plats hos
Visutech i Mölndal

Registreringen öppnar 08.30

Programmet startar 09.00

Adress: Lunnagårdsgatan 3, 431 90 Mölndal

KONTAKT

Jessika Olofsson
Eventansvarig
jessika.olofsson@agi.se

Fredrik Borg
Partneransvarig
fredrik.borg@agi.se
070-740 62 02

Camilla Buch
Programansvarig
camilla.buch@capdesign.se
076-288 98 12

Hur bygger man varumärke trots en kontext som väcker motstånd?

 Under de senaste åren hos BRA, har kommunikations och markandsarbetet bedrivits under ett näst intill kompakt motstånd mot flyg, från media, politiker, influencers och den allmänna opinionen. Det har varit lärorikt och stimulerande, men också utmanande. Ida Bäckström kommer att dela med sig av några erfarenheter i sitt jobb som marknadsansvarig på flygbolaget.

Influencerns möjlighet att lyfta ditt varumärke.

I december 2018 satte sig grundarna bakom Eaubottle på ett plan tillsammans med Carolina Gynning för att borra två nya vattenbrunnar i Ghana, brunnar som finansierats av deras försäljning av isolerade flaskor. Henrik Johansson berättar om vägen till ett samarbete och effekterna av deras arbete med influencers. Med handfasta tips och djupare förståelse kring varför arbete med influencers kan vara en framgångssaga, tar vi denna nya värld något närmare er verksamhet.

Från Inhouse till hela företaget

Oya Hanzen, influencer och marketing specialist hos Canon arbetar för att få medarbetarna att göra sin personliga twist på det budskap som ska ut.
Hur fyller man egentligen varumärket med mänskligt värde?
Och hur får jag alla säljare till att bli influencers, som tillsätter en personlig touch på företagets kommunikation ut till kund.
Många olika vägar ger resultat och tillsammans ger det mångdubblad effekt.

Kreativiteten ökar inhouse

Konsultföretaget Inhouse presenterar resultatet av årets Inhousebarometer. Håkan Bodman, Managementkonsult berättar hur utvecklingen ser ut hos Sveriges inhouseavdelningar och var vi är på väg i framtiden. Vi ser till exempel tydligt att det kreativa arbetet sker mer internt än någonsin. Kundcase från inhousebyrå, exemplifieras.

Kreativitet i fokus

Sedan 2012 har Tre arbetat med att skapa en inhouseavdelning som styrs av kvalitet och kreativitet – inte kostnadsbesparingar. På Inhousedagen berättar Kristian Lundman om deras affärsnära arbete med kreativitet i fokus, och hur de sett att medarbetarnas utveckling leder till att kommunikationen utvecklas.
Kristian Lundman är chef för Tres inhousebyrå Creative Agency som i fjol för andra gången tog hem Årets Inhouseavdelning vid Inhousegalan.

Företagens historia är dess bästa content

Alla organisationer har en historia som är unik för verksamheten. Väl använd är historien en strategisk tillgång som företag kan utnyttja för sin tillväxt.

I den här presentationen visar Anders Sjöman, kommunikationschef på Centrum för Näringslivshistoria, på alla möjligheter som finns i ett aktivt, affärsstödjande historiebruk – eller history marketing.  Med många exempel på hur företag – unga som gamla, stora som små – använt sin historia för att växa.

Hur skapas förutsättningar för en kreativ inhouse-byrå?

Enligt en ny studie har över 90 procent av marknadsavdelningarna i Europa flyttat delar av sin marknadsföring inhouse. Fördelarna är många, men samtidigt upplever många utmaningar med balansen mellan ROI och kreativitet, samt att få rätt team och stöttande teknologi på plats.

Lotta Laurin, CMO på Bannerflow, presenterar insikter från studien och Dominique Hernandez, Digital Designer på ATG, kommer att dela med sig av sina erfarenheter kring att arbeta inhouse på ATG.

Studien, som är framtagen av Bannerflow i samarbete med Digiday, genomfördes i november 2018 med svar från över 200 europeiska beslutsfattare inom marknadsföring.

Lotta Laurin har över 20 års erfarenhet av marknad, sälj och produkt. Kommer närmast från Salesforce där hon arbetat som Nordisk Marknadschef.

Dominique Hernandez fann kärleken till webbdesign i slutet på 90-talet och spetsade sig sedan på Hyper Island. Har efter det arbetat med design med kod i fokus; först på byrå och senaste två åren i ATG:s inhouse-team.

Effektiv logotypdesign

Jens Østgaard är logotypdesigner, och kommer tala om hur effektiva logotyper bör se ut och varför dålig design dödar många bra varumärken. Jens är skolad i Florens och har under de senaste 10 åren designat logotyper till organisationer i de flesta skeden.

Många grafiker är överens om att varumärkesdesign har en särskild lockelse men också särskilda utmaningar. Genom att experimentera med olika designprocesser och med målsättningen att skapa fler kommersiella logotyper än någon annan levande halvdansk, har Jens skaffat sig unika erfarenheter och upplevt fler misstag än de flesta när det kommer till branding.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev!

Registrering och kaffe

08:30

Inledning

09:00

Inhouse

09:15

Eaubottle

10:00

Förmiddagsfika

10:45

BRA

11:05

Bannerflow

11:45

Lunch

12:30

Canon

13:30

Tre

14:20

Eftermiddagsfika

15:00

Jens Østgaard

15.20

CENTRUM FÖR NÄRINGSLIVSHISTORIA

16:10

Avrundning

16:50

Mingel

17:00

Vad är Inhousedagen?

Jobbar du inhouse? Inhousedagen är eventet för dig som vill inspireras och utvecklas tillsammans med dina branschkollegor. Vi samlar kunniga talare med spännande föreläsningar och bjuder på en dag fylld av tankar kring allt från trendspaning och arbetsprocesser till varumärkesbyggande, kommunikation, och design. Här samlas kompetens för att ge dig den inspiration och kunskap du behöver i vardagen – välkommen till Inhousedagen!